برای ارتقا کسب و کار سئو سایت یا تبلیغات؟
در کسب و کار های امروزی دیدهشدن و افزایش فروش یکی از اولویت های مهم کارفرما ها و دیجیتال مارکتینگ ها است. با توجه به افزایش آگاهی مردم نسبت به خرید اینترنتی و فضای مجازی کسب و کارهای مدرن و آنلاین برای ارتقا بیزینس خود ممکن است ایت سوال برایشان پیش بیاید سئو سایت یا تبلیغات کدام یک بهتر است و بهترین نتیجه بدون ریسک را خواهند داشت. پنوم در ادامه به بررسی اهمیت سئو و تبلیغات می پردازد تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.
تبلیغات چیست؟
برای درک بهتر از تبلیغات بهتر است با مفهوم آن ابتدا آشنا شوید. تبلیغات صنعتی است که برای جلب توجه عموم به چیزی، معمولاً یک محصول یا خدمات استفاده می شود.
تبلیغات وسیله ارتباطی است که در آن یک محصول، برند یا خدمات به بیننده نشانداده می شود تا علاقه، تعامل و فروش را جلب کند.
تبلیغات به اشکال مختلف، شکل گرفتهاست و شامل ویدئو های کوتاه، متن، گیفت و… می باشد.
دلایل برتری سئو در مقابل تبلیغات
همانطور که گفته شد سئو سایت از اهمیت بالاتری برخوردار است، در ادامه به بررسی دلایل انتخاب سئو سایت یا تبلیغات می پردازیم.
افزایش ترافیک با سئو
استراتژی سئو موفق می تواند منجر به ترافیک بسیار زیادی شود. اگر سایت شما در صفحات نتایج گوگل رتبه بالایی داشته باشد، ترافیک ارگانیک زیادی را به همراه خواهد داشت. به طور کلی، نتایج جستجوی ارگانیک دارای نرخ کلیک بسیار بالاتری نسبت به تبلیغات در گوگل هستند. جستجوی ارگانیک در واقع 53 درصد از ترافیک سایت را هدایت می کند، در حالی که جستجوی پولی تنها 27 درصد را هدایت می کند. ممکن است افراد تبلیغات را مشاهده نکنند و یا به دلیل وجود کلمه تبلیغات در انتها یا ابتدای نوشته اعتماد زیادی نداشته باشند.
بنابراین با تولید محتوا ارگانیک منحصر به فرد می توانید در صفحات ابتدایی گوگل قرار بیرید و تعداد بازدید و کلیک صفحات شما افزایش می یابد. نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول حدود 92 درصد از کل ترافیک را تشکیل می دهد. تقریباً یک سوم کل کلیک ها به اولین نتیجه در صفحات جستجوی منتهی می شود.
نتایج بلند مدت
سئو نیازمند زمان بیشتری نسبت به تبلیغات دارد، سئو سایت شامل چندین مرحله و مورد است و باید تمام آن موارد را به خوبی انجام دهید مانند انتخاب کلمه کلیدی مناسب، تولید محتوای خاص، کاربر پسند، ریسپانسیو و لینک سازی داخلی است اما اگر تمام مواردی که در سئو انجام می دهید درست و اصولی باشد حتما نتیجه ی آن را مشاهده می کند و در رتبه های برتر گوگل قرار می گیرید و در واقع سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است.
اما در تبلیغات کلیکی در گوگل یا بنری مدت زمان شما کم و سریع تر نتیجه ی تبلیغ خود را مشاهده می کنید. اما در این صورت گوگل در مدت زمان کم اعتبار یا اهمیتی به سایت شما قائل نمی شود و پس از مدت کم مجدد سایت شما در لیست رقبایتان قرار میگیرد و رتبه ی شما افزایش نیافته است.
تداوم در سئو
یکی از مزایای سئو سایت دائمی و مداوم بودن آن است در تبلیغات هر آنچه استراتژی و ویدئو شما قوی باشد اما پس از مدتی از بین می رود اما برای سئو باید به صورت پیوسته و متداوم به آن توجه داشتهباشید و مقالات و نوشته های شما حدتی پس از چندین سال نیز از بین نمی روند اگرچه برای افزایش رتبه نیازمند است مقالات قبلی خود را به روزرسانی نمایید اما به روزرسانی و آپدیت محتواهای قبلی زمان و وقت زیادی را از شما نمی گیرد.
افزایش اعتبار برند
رتبه بالا در نتایج جستجوی ارگانیک به برند شما اعتبار و اقتدار می دهد، زیرا به کاربران نشان می دهد که سایت شما قابل اعتماد و مرتبط است.
بهبود ارتباط کاربری
در فرایند سئو و رتبهگرفتن از گوگل شما عموماً از قسمت هایی استفاده می کنید که کاربر پسند و مخاطبان سایت با آن ارتباط بهتری برقرار کنند و همین امر سبب می شود سایت شما به سلیقه ی مخاطب نزدیک تر باشد و ارتباط بهتری با سایت و کسب و کار شما داشته باشند. و دانستن این تجربه تنها با گذر زمان و ارتباط گیری با مخاطب هدف موثر است.
شانس بیشتر دیده شدن
سئو به کسب و کار آنلاین شما این فرصت را می دهد تا در کلمات کلیدی مرتبط و در طیف گسترده تری در گوگل مطرح و دیدهشوید چرا که موضوعات در سایت شما در محور خدمات و یا فروش محصولتان انجام می شود اما در تبلیغات شما تنها فرصت ارائه یک محصول یا خدمات را خواهید داشت.
ارتباط گیری با مشتریان
امکان ارتباط گیری در تبلیغات وجود ندارد و عموما تبلیغات با یک کلمه کلیدی که معرف خرید محصول و یا فروش است برای کاربران ظاهر می شود و امکان ثبت دیدگاه و پرسش و پاسخ برای کاربران وجود ندارد. اما در سئو در انتهای محتوای تولیدشده کاربران هدف یا غیر هدف میتوانند به آسانی با یک دیگر دیدگاه ارسال کنند و از طریق پل های ارتباطی مانند چت آنلاین پیام رسان های آنلاین با شما در ارتباط باشند.
مقرون به صرفه بودن
یکی دیگر از مهم ترین معیار های مهم انتخاب سئو سایت هزینه ی مناسب آن است. هزینه ی تبلیغات در هر پلتفرم همیشه بسیار بیشتر از سئو است.
اما فروش به صورت مقطعی با استفاده از تبلیغات سریع تر از سئو است.
کلام پایانی
انتخاب سئو سایت یا تبلیغات یم تصمیم مهم است که در این مقاله سعی شده است به بررسی دلایل برتری سئو بپردازیم. سئو کار مهم تری در مقایسه به کمپین تبلیغاتی خواهد داشت. و نتیجه ی کار آن فوراً برای شما مهیا نمی شود اما در بلند مدت، مهم ترین استراتژی جذب ترافیک در سایت است. بنابراین قدرت سئو را فراموش نکنید و برای شروع میتوانید با همکاران تیم سئو پنوم در ارتاط باشید.
درباره حدیثه افشاری
حدیثه افشاری هستم مهندس نرم افزار متخصص طراحی سایت و سئو و علاقه مند به تولید محتوا و انتقال نکات آموزشی به بقیه افراد
سایر نوشته های حدیثه افشاری
دیدگاهتان را بنویسید