انکرتکست و اهمیت آن برای سایت

در عصر تکنولوزی رقابت بین کسب و کار ها متفاوت شدهاست امروزه دیجیتال مارکتینگ ها برای فروش بیشتر سایت های آنلاین خود را سئو می کنند و استراتژی های متفاوت ایجاد می کنند. یک انکرتکست برای استراتژی سئو ضروری است.
به همین جهت در ادامه به بررسی نکات مهم در انتخاب انکرتکست و قوانین آن می پردازیم.
انکرتکست چیست؟
انکرتکست یک کلمه ای است که میتوانید در وبسایت یا مقالات خود به آن لینک دهید. در سئو متن لینک دهی بسیار مهم است و با توجه به آن کلمه میتوان به موتور های جست و جو بفهمانید این کلمه مهم و به صفحه ی دیگری ارجاع دادهمی شود.
به عنوان مثال
<“a href=”https://penom.ir>پنوم</a>
پنوم در اینجا به عنوان انکرتکست آورده شدهاست. در یک محتوا شما شاهد انکرتکست های متعددی هستید که به صفحه ی دیگری لینک می شوند.
قالب و افزونه ی نال شده چیست و چه ویژگی هایی دارند؟
حالا وقتشه اینو بخونی 🙂
انواع انکرتکست
انکرتکست انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی انواع آنها می پردازیم.
مطابقت کامل کلمه:
اگر انکرتکس دقیقا با کلمه کلیدی شما مطابقت داشته باشد و لینک دهی شما مستقیماً به صفحه ی کلمه کلیدی باشد. به عنوان مثال انکرتکس خدمات طراحی سایت و لینک آن صفحه ی طراحی سایت باشد.
همخوانی با بخشی از کلمه:
انکرتکستی که شامل تغییری در بخشی از کلمه کلیدی باشد به عنوان مثال انکرتکست اهمیت طراحی سایت برای صنعت که به صفحه ی طراحی سایت لینک می شود.
متن مارک دار:
انکرتکست مارک دار URL را به صفحه ای لینک می کند که به خواننده درباره شما یا نام تجاری شما می گوید.
زیرا در صفحه ی مقصد این کار انجام می شود. لزوماً در مورد آن کلمه نمی پردازد و یا موضوعی را به خواننده منتقل نمی کند. و اصولا به عنوان کلمه کلیدی از آن استفاده نمی شود.
مثال: طراحی سایت پنوم
آدرس دهی دقیقاً به صفحه ای است که نام برند پنوم وجود دارد. بهتر است زمانی استفاده شود که:
- پیوند، خواننده را به یک ویدیو برساند.
- زمانی که می خواهید محتوای بلند را جدا کنید تا به آن بافت بصری بدهید.
- اگر روی پیوند کلیک کنید، احتمالاً به صفحه اصلی پنوم منتقل می شوید.
کلمات عمومی:
شاید برای شما هم پیش آمده باشد در انتهای یک نوشته کوتاه کلماتی مانند مشاهده، مطالعه بیشتر و.. وجود داشته باشد به این کلمات که حاوی لینک هستند انکرتکست عمومی می گوییم.
لینک این کلمات دقیقا به ادامه ی نوشته یا مشاهده ی بیشتر یک محصول منتقل می کند. و برای زمانی مناسب است که فضای شما محدود است اما قصد دارید توجه کاربر را نیز با جمله ای جلب کنید.
تصاویر:
اگر از یک تصویر استفاده می کنید، گوگل از متن موجود در ویژگی alt تصویر به عنوان انکرتکست استفاده می کند. در حقیقت alt تصویر شما دقیقا همانی خواهد بود که به موتورهای جست و جو می فهمانید.
انکرتکست Url:
در این حالت انکرتکست کلمه یا کلماتی نیست بلکه آدرس اینترنتی می باشد. به عنوان مثال penom.ir/application_design یک انکرتکست url می باشد.
بهترین روش ها برای انکرتکست
چند روش برتر وجود دارد که باید در مورد استفاده از انکر تکست در نظر داشته باشید.
ابتدا مطمئن شوید که انکر تکست شما با صفحه ای که به آن لینک می دهید مرتبط است. انکرتکست بی ربط می تواند کاربران و موتورهای جستجو را به طور یکسان گیج کند.
دوم، استفاده از انکرتکست خود را تغییر دهید. استفاده مکرر از یک انکر تکست میتواند هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو حوصله سر باشد. اغلب هیچ کنترلی روی اینکه چه کسی به وب سایت شما پیوند می دهد و از چه متنی به عنوان پیوند به محتوای شما استفاده می کند، نداریم.
در صورت امکان انکر تکست را چند کلمه نگه دارید و جمله طولانی که طبیعی به نظر نمی رسد ارائه نکنید. انکرتکست باید صفحهای را که به آن پیوند میدهید توصیف کند و به کاربران نهایی کمک کند تا روی پیوند کلیک کنند.
در نهایت، انکر تکست خود را طبیعی نگه دارید. کلمات کلیدی را در متن انکرتکست خود قرار ندهید. این مورد منجر به جریمه احتمالی از جانب Google خواهد شد.
استراتژی انکرتکست
اساساً سه استراتژی انکرتکست و بک لینک وجود دارد.
سئو محور
با این استراتژی، رتبه بندی موتورهای جستجو هدف است. نوشته های خود را در صفحه سرپ (SERPS) در رتبه اول قرار دهید. دوره زمانی.
مزایای این استراتژی عبارتند از:
لینکی که در رتبه اول قرار دارد، سهم عمده کلیک ها را به خود اختصاص می دهد، اگر صفحات شما در صفحه اول موتورهای جست و جو قرار ندارد، ترافیک نزدیک به صفر خواهید داشت. و لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:
- لینک سازی (لینک های داخلی، لینک های خارجی، بک لینک ها)
- هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی
- ترکیب کردن انواع انکرتکست برای به دست آوردن متریک متن لنگر پیوند بهینه
خطر با این استراتژی؟
نسبت انکرتکست بهینه خیالی است. هیچ کس نمی داند چیست. به هر حال مدام در حال تغییر است.
نام تجاری یا داستان محور
این استراتژی ساده تر است، فقط محتوای خود را با کلمات کلیدی پیوند برند یا کلمات کلیدی پشتیبانی کننده از داستانی که می خواهید بگویید استفاده کنید.
خطر با این استراتژی؟
ممکن است برای هیچ چیزی رتبه خوبی نداشته باشید، به این معنی که باید از طریق رسانه های اجتماعی یا پرداخت به ازای کلیک، ترافیک کسب کنید.
بهینه سازی بر اساس نتایج جستوجو و سئو
این استراتژی سئو را نادیده نگیرید، اساسا، این استراتژی این است که به کاربران (و گوگل) آنچه دنبال آن می گردند ارائه دهید. با ارائه یک تجربه مثبت به کاربران کمک کنید به جستجوی خود پایان دهند. لزوماً در ابتدا رتبه خوبی نخواهید داشت، اما فاکتورهای رتبه بندی صفحه شما به مرور زمان بهبود خواهند یافت.
با در نظر گرفتن کاربران خود، انواع مختلفی از پیوندها را داشته باشید. تعداد زیادی متن، تصویر و پیوند طبیعی را اضافه کنید تا پیوندهای غنی از کلمات کلیدی با مطابقت کامل کلمه داشته باشید.
از مدیر سایت خود بخواهید به طور مرتب سلامت بک لینک های شما را بررسی کند.

قوانین گوگل برای انکر تکست
مطمئن نیستید که چه چیزی به عنوان متن پیوند طبیعی به حساب می آید؟ خوشبختانه، گوگل دستورالعمل هایی را ارائه کرده است.
- به گفته گوگل، متن پیوند شما باید توصیفی و مختصر باشد.
- باید زمینه ای را برای کاربر فراهم کند و به او کمک کند وقتی روی پیوند کلیک می کند صفحه ی مقصد را بداند.
- به طور خلاصه، متن پیوند شما باید به کاربران ایده خوبی از آنچه انتظار دارند داشته باشند.
جمع بندی
انکرتکست بخش مهمی از هر استراتژی موفق سئو است. هنگامی که به درستی استفاده شود، می تواند به بهبود رتبه و بازدید سایت شما کمک کند. با این حال، مهم است که از بهینهسازی بیش از حد انکر تکست خود اجتناب کنید، زیرا این امر میتواند منجر به جریمههایی از سوی گوگل شود.
استفاده از انکرهای غنی از کلمات کلیدی را به ندرت استفاده کنید و مطمئن شوید که بقیه انکر تکست شما طبیعی و آموزنده است.
درباره حدیثه افشاری
حدیثه افشاری هستم مهندس نرم افزار متخصص طراحی سایت و سئو و علاقه مند به تولید محتوا و انتقال نکات آموزشی به بقیه افراد
سایر نوشته های حدیثه افشاری
دیدگاهتان را بنویسید