دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (1)

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی افراد، نحوه ی خرید متفاوت شد به گونه ای که اکثریت مردم علاقه مند به خرید آنلاین شدند و این تغییر آغاز دیجیتا مارکتینگ شد.
دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟
بازاریابی به معنای ارتباط مخاطبان در مکان و زمان درست است و به بیان دیگر یعنی برآورده کردن احتیاجات مردم در اینترنت یعنی همان جایی که بیشتر زمان خود را در آن سپری می کنند. امروزه به این سبک بازاریابی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. به طور کلی تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما شامل دیجیتال مارکتینگ می شود کسب و کارها از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی
برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می کنند. پس بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را سپری می کنند) است.
از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی های آنلاین برندینگ کسب و کار مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و… طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند.
حال به معرفی ابزار های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم
انواع ابزار های دیجیتال مارکتینگ(تاکنیک ها):
- آنالیز و تحلیل داده
- بهینهسازی موتور جستجو
- ایمیل مارکتینگ
- تبلیغات به ازای کلیک
- تبلیغات در شبکههای اجتماعی
- مدیریت شبکههای اجتماعی و تحلیل آن
- ارسال پوش نوتیفیکیشن
- انتشار رپورتاژ آگهی
- کوتاهکنندهی لینک
- چت آنلاین
آنالیز و تحلیل داده
پس از کمپین ها و تولید محتوا در سایت می توانید با کمک پلتفرم های مختلف به تحلیل و آنالیز سایت و کمپین های شرکت کرده بپردازید با آنالیز و تحلیل درست بازدهی کمپین و محتوای سایت را افزایش دهید. برای پلتفرم های تحلیل و آنالیز داده می توانید از گوگل آنالیتیکس، متریکس و .. استفاده کنید.
بهینه سازی موتور جستجو
شاید کلمه ی seo را تا کنون شنیده باشید و برایتان سوال ایجاد شده باشد که سئو چیست؟
سئو همان کلمه ی کلیدی هست که کاربران آن را در گوگل سرچ می کنند تا پاسخ سوال خود را پیدا کنند، در نتیجه بسیار حائز اهمیت است در نتایج گوگل باشید تا در هنگام نیاز و سرچ کاربر او را یاری کنید. ابزارهای بهینه سازی زیادی جهت بهینه سازی موتور جست و جو وجود دارد از جمله آنها می توان به SEMrush، MOZ، SEMrush، الکسا و …اشاره کرد.
ایمیل مارکتینگ
اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ فرستاده شد. عجیب است با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، همچنان قسمت بزرگی از بودجهی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارد. ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است، که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل رشد حدود ۴ درصدی را تجربه میکند. ابزارهای گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ وجود دارد. دو مورد اصلی که در ایران بیشترین استفاده را دارد، Mailchimp و میلچی نام برد
تبلیغات به ازای کلیک
در این نوع تبلیغات شما به ازای کاربرانی که تبلیغ شما را مشاهده و کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید در نتیجه هرچه تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغ زیاد شود هزینه ی پرداختی شما نیز ازایش می یابد.
شبکه های اجتماعی
یک روش موثر و تاثیر گذار در دیجیتال مارکتینگ، شبکه های اجتماعی هستند، در حال حاضر شبکه های اجتماعی محبوبیت فراوانی نزد کاربران دارد و بیشتر ساعات روز را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام،نلگرام و واتساپ سپری می کنند
شما نیز می توانید از این فرصت استفاده نمایید و برند خود را معرفی کنید.
در مقاله ی بعدی به معرفی ابزار های دیگر دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.
دیدگاهتان را بنویسید